MEDICAL SPA AINO

MEDICAL SPA AINO – KYLPYLÄ- JA HOIVAPALVELUT

räätälöityjä hoitojaksoja yksittäisille henkilöille.

Lymfa-imun (nestekierron) voimistamiseen perustuvat CAM-hoidot ((täydentävät ja vaihtoehtoiset hoidot) ja saunotukset stressiin ja kipuihin, painonhallintaan.

Liikuntarajoitteisten ja hoivaa tarvitsevien palvelut, esim. turvesaunotus kahden henkilön avustamana 190 €.

SUOMAA-hoitoturvesauna, perinteinen suomalainen sauna, infrapunasauna, Avantopool -kylmäallas, tärinäharjoittelu DKN-laite. Sulan maan aikaan touko-lokakuussa käytössä on puilla lämmitetty SUOMAA-telttasauna ja lämmitetty, suolavedellä täytetty ulkouima-allas,  jossa on vastavirtalaite mahdollistamassa aikauimista. Vesivoimistelu ja laitekuntoilu altaassa tuo harjoitteille uuden elementin kesäaikaan.

Kipuja voidaan lievittää tarvittaessa hoitojakson lepovaiheessa, hoitajan arvion mukaan. Käytämme laserhoitoa = LLLT (low-level laser therapy), matala energinen laserhoito ja tarvittaessa akupunktiota.

Saunakyydit pienryhmille (8 hlöä) Pirkanmaan ja Uudenmaan alueella.

Tiedustelut arkisin +358 500 607 553 ja +358 400 607 553 – jos ei vastaa, yritä hetken kuluttua uudelleen tai info@ainoklinikat.fi
Ajanvarauksia ja hoitovastauksia ei voida toimittaa sähköpostitse.

SUOMAA-HOITOTURVESAUNA

suomaa-logo

Turvesaunominen herkistää aistimaan hetkiä kokonaisina ja todellisina – keventää kehon ja mielen, pehmentää̈ ihon ja syventää unen.

SUOMAA-metodi yhdistää Keski-Euroopan turvekylpylöiden perinnettä suomalaiseen saunomiseen ja naistentautien erikoislääkäri Leena Larvan fysiologiaan perustuviin oivalluksiin.

SUOMAA-HOITOTURVESAUNA STIMULOI IMUNESTEKIERTOA

Turvesaunan lämmössä olo kevenee, lihakset rentoutuvat ja mieliala kohenee. Lääkäri Leena Larva uskoo turvehoidon tehon perustuvan sen imunestekiertoa stimuloivaan vaikutukseen. Turve on hyväksi iholle, sitä on käytetty onnistuneesti hoitona mm. psoriasikseen ja akneen. SUOMAA-turvehoidon jälkeen iho tuntuu samettisen pehmeältä, samoin hiukset, mikäli turvetta on levitetty myös hiuspohjaan. Turvesaunotus sopii lääkkeettömäksi hoidoksi kaiken ikäisille, unettomuudesta ja kivuista kärsiville, myös raskaana oleville. Suosituksena 1-2 hoitokertaa kuukaudessa. Turvehoidon vaikutus tehostuu saunottaessa kolmena perättäisenä päivänä. Painonpudotus käynnistyy lähes itsestään ja sitä voidaan tehostaa rentoutusharjoituksilla ja miniliikunnalla.

SUOMAA-hoitoturvesaunotus on ohjattu, sosiaalinen ja rentouttava pienryhmälle räätälöity tapahtuma, johon tulee varata riittävästi aikaa. Saunoja saa kaiken tarvitsemansa paikan päältä. Hoitomaksuun sisältyy saunatekstiilit, takit, tossut, vedet/tee, suolapalat ja ennakkotilauksesta edestakainen saunakyyti SUOMAA-pikkubussilla Pirkanmaan ja Uudenmaan alueella.

Saunotus voidaan järjestää asiakkaan toivomuksesta myös muussa turvesaunotukseen soveltuvassa saunassa tai luonnon keskellä telttasaunassa. Tiedustelut +358 500 607 553 tai info@ainoklinikat.fi

SUOMAA-HOITOTURVESAUNA RENTOUTTAA JA LIEVITTÄÄ KIPUJA

Vaihdevuosioireista kärsivät saavat helpotusta hikoiluun, sydämen tykytyksiin, unihäiriöihin, kolotuksiin, virtsavaivoihin, masennukseen ja haluttomuuteen. Tiheät hoitosaunomiset lisäävät naistentautien erikoislääkäri Leena Larvan tutkimuksien mukaan hyvän vaikutuksen kestoa. Turvesaunan jälkeen keveyden tunne tulee lähes kaikille, turvotukset helpottavat ja iho tulee heleämmäksi, akneiho paranee nopeasti.

Turvesaunakokemus on parhaimmillaan aamulla, levätyn yön tai rauhoittavan päivälevon jälkeen. Turvesaunaan varataan riittävästi aikaa. Ennen saunaa, saunomisen aikana ja sen jälkeen nautitaan runsaasti vettä nestevajauksen estämiseksi. Hoitavan lääkärin suosituksesta turvesaunasta voivat nauttia myös kroonisista sairauksista kärsivät. Turvehoito ei sovellu avohaavoille eikä tulehtuneelle iholle. Myös syövästä tervehtyneet voivat nauttia turvasaunasta.

Turvehoidosta on apua

Lihaskivut ja -jännitykset
  • Tuki- ja liikuntaelintensairaudet. Kuten nivelreuma ja nivelrikko
  • Virtsateiden sairaudet
  • Stressi
  • Unettomuus
  • Masennus
  • Vaihdevuosioireet
  • Haluttomuus
  • Selluliitti
  • Turvotus
  • Painonhallinta
  • Kihti

Lue lisää SUOMAA-hoitoturvesaunasta

SUOMAA-TURVESAUNOTUS TELTTASAUNASSA

Turvesaunominen erämaassa on hoitava elämys. Telttasauna ja makeat löylyt pitävät turpeen iholla kosteana ja luonnon vesialtaassa peseytyminen viilentää. Saunomisen jälkeen levätään katsellen pilviin ja niiden taa. Katseen keskittäminen kaukaisuuteen helpottaa päätetuijottamisen virtuaalistressiä. Turvesaunomisen jälkeen on helppo keskittyä vain olevaan.
Tilaa SUOMAA-telttasauna tapahtumaasi! Tiedustelut +358 500 607 553 tai info@ainoklinikat.fi

Tervetuloa turvalliseen ja hyvää tekevään SUOMAA-turvesaunotukseen!
Leena Larva
Naistentautien erikoislääkäri
Aino Klinikka
Ajanvaraus ja tiedustelut +358 500 607553 tai info@ainoklinikat.fi